Wine Live Label

Ζωντανή Ετικέτα Κρασιού
Καινοτόμες Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας στη Σήμανση Προϊόντων Οίνου
(WineLiveLabel)

Καινοτόμες Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Σήμανση Προϊόντων Οίνου (WineLiveLabel) με επιστημονικό υπεύθυνο τον Καθηγητή Γεώργιο Λάππα στο πλαίσιο της Δράσης Εθνικής Εμβέλειας «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ» του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ 2014-2020)».

Οι τεχνολογίες της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality ή AR) κερδίζουν συνεχώς έδαφος σήμερα σε διάφορους τομείς της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ. Το παρόν έργο εστιάζει στον τομέα των τροφίμων και ποτών και συγκεκριμένα στον οίνο για την ανάδειξη προϊόντων οίνου με την χρήση των τεχνολογιών AR στην σήμανση του.
Στην αγορά οίνου οι παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ τείνουν να αντικατασταθούν από νέες μεθόδους που στηρίζονται μεταξύ άλλων στην παροχή εξαιρετικών εμπειριών. Η κατανάλωση προϊόντων οίνου είναι άμεσα συνδεδεμένη με μια πολύ-αισθητηριακή εμπειρία που βασίζεται στη φαντασία αλλά και στα συναισθήματα που βιώνει ο καταναλωτής όταν έρχεται σε επαφή με το προϊόν και αφορά όλα τα αγοραστικά στάδια, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αγορά και προκύπτει από την αλληλεπίδραση που έχει ο πελάτης με όλα τα σημεία επαφής και κανάλια επικοινωνίας με το προϊόν.

Οι εταίροι

Το Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων και το Εργαστήριο Ψηφιακών Μέσων και Στρατηγικής Επικοινωνίας διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και το επιστημονικό δυναμικό για την υλοποίηση της πρότασης. Η επιχείρηση ΑΦΟΙ Χ. ΝΑΚΟΥ Α.Ε. παράγει οίνους ποιότητας Πιστοποιημένης Γεωγραφικής Ένδειξης και διαθέτει Πιστοποιητικό Οίνου παραγόμενου από σταφύλια Βιολογικής γεωργίας. Η εταιρία ΑΡΓΩ Ο.Ε έχει μεγάλη εμπειρία στην προβολή και προώθηση προϊόντων και συγκεκριμένα προϊόντων Αγροδιατροφής, αναπτύσσοντας δίκτυα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, συμμετέχοντας σε διεθνείς εκθέσεις και Β2Β συναντήσεις και οργανώνοντας δράσεις γαστρονομίας και γευσιγνωσίας. 

Το πολυμεσικό περιεχόμενο που δημιουργήθηκε θα αποτελείται από:
• Βίντεο που καταγράφουν τις διαδικασίες που ακολουθεί η επιχείρηση για παραγωγής του κρασιού (συγκομιδή, σύνθλιψη και πίεση, ζύμωση, διαύγαση, ωρίμανση και εμφιάλωση, διανομή)
• Βίντεο που καταγράφουν τις υποδομές τις επιχείρησης και θα πραγματοποιούν μια γνωριμία με το ανθρώπινο δυναμικό
• Ψηφιακές Αφηγήσεις. Ιστορίες γύρω από τα προϊόντα κρασιού σε μορφή βίντεο η animation
• Πληροφορίες σε μορφή κειμένου (συστατικά, θερμίδες, θερμοκρασία συντήρησης κτλ)
• Σύντομα animation (2D ή 3D) τα οποία ζωντανεύουν τις ετικέτες των μπουκαλιών και στοχεύουν κυρίως στο να εντυπωσιάσουν τον καταναλωτή.
• Διαδραστικά βίντεο τα οποία ενσωματώνουν στο περιεχόμενο και την ροή τους παιγνιώδη διαδραστικά στοιχεία όπως τεστ γνώσεων κ.α.

Αναφορικά με τις ετικέτες, στόχος είναι να χρησιμοποιηθούν οι υπάρχουσες ετικέτες (και συσκευασίες) των προϊόντων της επιχείρησης άλλα και να γίνουν προτάσεις και να υλοποιηθούν νέοι πειραματικοί σχεδιασμοί οι οποίοι θα λειτουργούν με βέλτιστο τρόπο με την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας και το πολυμεσικό περιεχόμενο που θα συνοδεύει την εφαρμογή. Διερευνήθηκε, επίσης, η δυνατότητα δημιουργίας βίντεο 3D και 360 μοιρών και ενσωμάτωσής τους στο περιεχόμενο της εφαρμογής με στόχο να δημιουργηθούν πιο ζωντανές εμπειρίες μέσα από την εμβύθιση του χρήστη στο περιεχόμενο του βίντεο. 

Στο τελικό στάδιο, έγινε υπάρξει αξιολόγηση της πρότυπης εφαρμογής Ζωντανής Ετικέτας μέσω έρευνας που διερευνά διεξοδικά τις στάσεις καταναλωτών. Για το βήμα αυτό, χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις με καταναλωτές-χρήστες της εφαρμογής. Κατά τη διάρκεια όλου του έργου πραγματοποιήθηκε διάχυση ενδιάμεσων και τελικών αποτελεσμάτων.

ICDec 2023 by Anastasia Yannacopoulou

Wine Live Label: Παρουσίαση ερευνητικών αποτελεσμάτων στο ICDEc2023, Braga, Πορτογαλία

Στο 8o Διεθνές Συνέδριο Ψηφιακής Οικονομίας ICDEc 2023, που πραγματοποιήθηκε στις 2-4 Μαΐου 2023 στην πόλη Μπράγκα της Πορτογαλίας, παρουσιάστηκαν τα  ερευνητικά αποτελέσματα του έργου: «Ζωντανή Ετικέτα Κρασιού: Καινοτόμες Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Σήμανση Προϊόντων Οίνου» με ακρωνύμιο WineLiveLabel και κωδικό έργου Τ2ΕΔΚ-03856, στο πλαίσιο της Ενιαίας Δράσης Κρατικών Ενισχύσεων Έρευνας,...

Το DMSCLab στην 1η Έκθεση και Συνέδριο “Η Δυτική Μακεδονία της Δημιουργίας και της Καινοτομίας” – 7-9/2/2023

"INNOVATION DAYS στη Δυτική Μακεδονία" Το Εργαστήριο Ψηφιακών Μέσων και Στρατηγικής Επικοινωνίας συμμετείχε στην 1η Έκθεση και Συνέδριο με τίτλο "Η Δυτική Μακεδονία της Δημιουργίας και της Καινοτομίας", που πραγματοποιήθηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας, στα Κοίλα Κοζάνης, από τις 7 έως τις 9 Φεβρουαρίου 2023. Ο Διευθυντής του Εργαστηρίου και μέλος...

Το DMSCLab στη διημερίδα Innovation Days στην Καστοριά, 26-27/11/2022

Innovation Days - H Δυτική Μακεδονία της Δημιουργίας και της Καινοτομίας. Η διημερίδα παρουσίασης καινοτόμων προϊόντων της περιοχής μας πραγματοποιήθηκε στις 26-27 Νοεμβρίου στο Μεγάλο Αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στην Καστοριά. Το εργαστήριο Ψηφιακών Μέσων και Στρατηγικής Επικοινωνίας συμμετείχε στη διημερίδα με την παρουσίαση του ερευνητικού του έργου και...

Συμμετοχή του Εργαστηρίου στην Έκθεση Hotelia (18-20/11/2022)

Το DmscLab παρευρέθηκε στην έκθεση Hotelia-Helexpo για την παρουσίαση της εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας Wine Live Label που έχει εκπονήσει σε συνεργασία με το οινοποιείο Νάκος. Από τις 18 έως και τις 20 Νοεμβρίου 2022, φοιτητές και φοιτήτριες της ομάδας επικοινωνίας παρουσίασαν την εφαρμογή σε περισσότερους από 400 επισκέπτες της έκθεσης,...

Wine Live Label: Ημερίδα διάχυσης ερευνητικών αποτελεσμάτων

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Οκτωβρίου η επιστημονική ημερίδα διάχυσης των ερευνητικών αποτελεσμάτων του έργου: «Ζωντανή Ετικέτα Κρασιού: Καινοτόμες Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Σήμανση Προϊόντων Οίνου» με ακρωνύμιο WineLiveLabel...