Wine Live Label

Ζωντανή Ετικέτα Κρασιού
Καινοτόμες Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας στη Σήμανση Προϊόντων Οίνου
(WineLiveLabel)

Καινοτόμες Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Σήμανση Προϊόντων Οίνου (WineLiveLabel) με επιστημονικό υπεύθυνο τον Καθηγητή Γεώργιο Λάππα στο πλαίσιο της Δράσης Εθνικής Εμβέλειας «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ» του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ 2014-2020)».

Οι τεχνολογίες της επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality ή AR) κερδίζουν συνεχώς έδαφος σήμερα σε διάφορους τομείς της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ. Το παρόν έργο εστιάζει στον τομέα των τροφίμων και ποτών και συγκεκριμένα στον οίνο για την ανάδειξη προϊόντων οίνου με την χρήση των τεχνολογιών AR στην σήμανση του.
Στην αγορά οίνου οι παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ τείνουν να αντικατασταθούν από νέες μεθόδους που στηρίζονται μεταξύ άλλων στην παροχή εξαιρετικών εμπειριών. Η κατανάλωση προϊόντων οίνου είναι άμεσα συνδεδεμένη με μια πολύ-αισθητηριακή εμπειρία που βασίζεται στη φαντασία αλλά και στα συναισθήματα που βιώνει ο καταναλωτής όταν έρχεται σε επαφή με το προϊόν και αφορά όλα τα αγοραστικά στάδια, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αγορά και προκύπτει από την αλληλεπίδραση που έχει ο πελάτης με όλα τα σημεία επαφής και κανάλια επικοινωνίας με το προϊόν.

Οι εταίροι

Το Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων και το Εργαστήριο Ψηφιακών Μέσων και Στρατηγικής Επικοινωνίας διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και το επιστημονικό δυναμικό για την υλοποίηση της πρότασης. Η επιχείρηση ΑΦΟΙ Χ. ΝΑΚΟΥ Α.Ε. παράγει οίνους ποιότητας Πιστοποιημένης Γεωγραφικής Ένδειξης και διαθέτει Πιστοποιητικό Οίνου παραγόμενου από σταφύλια Βιολογικής γεωργίας. Η εταιρία ΑΡΓΩ Ο.Ε έχει μεγάλη εμπειρία στην προβολή και προώθηση προϊόντων και συγκεκριμένα προϊόντων Αγροδιατροφής, αναπτύσσοντας δίκτυα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, συμμετέχοντας σε διεθνείς εκθέσεις και Β2Β συναντήσεις και οργανώνοντας δράσεις γαστρονομίας και γευσιγνωσίας. 

Το πολυμεσικό περιεχόμενο που θα δημιουργηθεί θα αποτελείται από:
• Βίντεο που θα καταγράφουν τις διαδικασίες που ακολουθεί η επιχείρηση για παραγωγής του κρασιού (συγκομιδή, σύνθλιψη και πίεση, ζύμωση, διαύγαση, ωρίμανση και εμφιάλωση, διανομή)
• Βίντεο που θα καταγράφουν τις υποδομές τις επιχείρησης και θα πραγματοποιούν μια γνωριμία με το ανθρώπινο δυναμικό
• Ψηφιακές Αφηγήσεις. Ιστορίες γύρω από τα προϊόντα κρασιού σε μορφή βίντεο η animation
• Πληροφορίες σε μορφή κειμένου (συστατικά, θερμίδες, θερμοκρασία συντήρησης κτλ)
• Σύντομα animation (2Dη 3D) τα οποία θα ζωντανεύουν τις ετικέτες των μπουκαλιών και θα στοχεύουν κυρίως στο να εντυπωσιάσουν τον καταναλωτή.
• Διαδραστικά βίντεο τα οποία θα ενσωματώνουν στο περιεχόμενο και την ροή τους παιγνιώδη διαδραστικά στοιχεία όπως τεστ γνώσεων κ.α.

Για τις ετικέτες στόχος είναι να χρησιμοποιηθούν οι υπάρχουσες ετικέτες (και συσκευασίες) των προϊόντων της επιχείρησης άλλα και να γίνουν προτάσεις και να υλοποιηθούν νέοι πειραματικοί σχεδιασμοί οι οποίοι θα λειτουργούν με βέλτιστο τρόπο με την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας και το πολυμεσικό περιεχόμενο που θα συνοδεύει την εφαρμογή. Θα διερευνηθεί επίσης η δυνατότητα δημιουργίας βίντεο 3D και 360o και ενσωμάτωσης τους στο περιεχόμενο της εφαρμογής με στόχο να δημιουργηθούν πιο ζωντανές εμπειρίες μέσα από την εμβύθιση του χρήστη στο περιεχόμενο του βίντεο. Στο τελικό στάδιο θα υπάρξει αξιολόγηση της πρότυπης εφαρμογής Ζωντανής Ετικέτας μέσω έρευνας που θα διερευνά διεξοδικά τις στάσεις καταναλωτών. Για το βήμα αυτό θα χρησιμοποιηθούν ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις με καταναλωτές-χρήστες της εφαρμογής καθώς και άλλες μέθοδοι όπως παρατήρηση (η και βιντεο-καταγραφή) των χρηστών κατά την χρήση της εφαρμογής. Κατά την διάρκεια όλου του έργου θα πραγματοποιείται διάχυση ενδιάμεσων και τελικών αποτελεσμάτων.

Live Wine Label: Ημερίδα διάχυσης ερευνητικών αποτελεσμάτων


Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Οκτωβρίου η επιστημονική ημερίδα διάχυσης των ερευνητικών αποτελεσμάτων του έργου: «Ζωντανή Ετικέτα Κρασιού: Καινοτόμες Εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Σήμανση Προϊόντων Οίνου» με ακρωνύμιο WineLiveLabel...